Vilniaus oro uostą su Londono Sičiu sėkmingai sujungusi skrydžių skatinimo praktika - rizikos pasidalijimo partnerystės modelis - tęsiasi. Lietuvos oro uostai ir oro bendrovė „airBaltic“ pasirašė bendrą investicijų sutartį, pagal kurią iš Vilniaus oro uosto bus vykdomi reguliarūs skrydžiai į Vokietijos uostamiestį Hamburgą ir Portugalijos sostinę Lisaboną.
„Šia sutartimi žengiame dar vieną svarbų žingsnį plečiant Lietuvos pasiekiamumo ir skrydžių žemėlapį. Didieji Lisabonos ir Hamburgo susisiekimo centrai suteiks platesnes keliavimo galimybes Europoje bei atvers duris tolimesnėms kryptims. Lietuvos oro uostams suteikėme visus įrankius, kad būtų stiprinamos mūsų pozicijos tarptautinio pasiekiamumo tinkle, tad ir toliau sieksime skrydžių skatinimo modelį panaudoti visoms šaliai svarbioms kryptis užtikrinti“, - sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Skrydžiai startuos gegužę
Sutartis su bendrove „airBaltic“ pasirašyta po tarptautinės dviejų reguliarių skrydžių operatoriaus atrankos. Tarp atrankos kriterijų buvo keleiviams globali bilietų įsigijimo sistema, atitinkamas vietų skaičius orlaivyje, skrydžių dažnis, jungiamųjų skrydžių galimybės ir kiti patogiam susisiekimui reikalingi faktoriai.
Tiesioginiai skrydžiai iš Vilniaus į Lisaboną bus pradėti vykdyti nuo gegužės 4 dienos. Tiesioginiai skrydžiai iš Vilniaus į Hamburgą startuoja gegužės 2 dieną. Numatyta, kad skrydžiai bus vykdomi ištisus metus – tiek vasaros, tiek žiemos aviacijos sezonu – su galimybe daryti keleto mėnesių pertrauką sutartu metu.
„Mūsų „airBaltic" komandai Vilnius visada buvo ir yra itin svarbus miestas, todėl esame pasiryžę ir toliau gerinti susisiekimą tarp Lietuvos sostinės bei kitų Europos regionų. Šie naujieji maršrutai suteiks keleiviams daugiau galimybių rinktis laisvalaikio ir verslo keliones. Esame dėkingi Lietuvos oro uostams ir kitiems vietos partneriams už ilgametį bendradarbiavimą Lietuvoje", - teigia Mantas Vrubliauskas, „airBaltic“ tinklo plėtros viceprezidentas.
Iš Vilniaus į Lisaboną bus galima nuskristi antradienį ir šeštadienį, o iš Vilniaus į Hamburgą – ketvirtadienį ir sekmadienį.
Svarbu paminėti, kad „airBaltic“ yra oro bendrovės „TAP Air Portugal” jungiamųjų skrydžių partnerė, tai reiškia dar geresnes galimybes pasiekti tolimesnius regionus už Europos ribų, įskaitant susisiekimą su Afrika ir Pietų Amerikos šalimis.
„Abi šios kryptys labai reikalingos verslo aplinkos vystymui. Hamburgas taip pat yra ir svarbi atvykstamojo turizmo rinka, todėl Vilnius ypatingai suinteresuotas šių maršrutų atsiradimu. Su pakankamai nedidelėmis investicijomis į skrydžių programą tikimės reikšmingo verslo ir laisvalaikio turistų pritraukimo, ilgainiui generuosiančio stabilią ekonominę naudą“ , - sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Svarbios jungtys su Europos miestais
„Tęsiame pasiteisinusią praktiką ir kartu su partneriais investuojame į kokybišką susisiekimą oru tarp mūsų šalies ir svarbių Europos aviacijos centrų. Portugalijos sostinė Lisabona yra ypač svarbi tarpžemyninių kelionių jungtis. Hamburgas yra verslui aktualus Vokietijos miestas ir uostas, atveriantis naujų galimybių ir tolimesnius kelius į pasaulį“, – teigia Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų generalinis direktorius.
Lietuvos oro uostų duomenimis, poreikis keliauti į žemyninę Portugalijos dalį pastebimas ištisus metus. Netiesiogiai (per kitus oro uostus) vykstančių keleivių srautas iš Lietuvos į Lisaboną jau viršija priešpandeminį laikotarpį, 2019 m. rezultatus. Kelerius pastaruosius metus į Lisaboną keliaujančių žmonių srautas kasmet augo maždaug po 30 procentų. Ši kryptis pateko tarp penkių iš Vilniaus vykstančių populiariausių netiesioginių maršrutų.
Didžiausiai Europos ekonomikai priklausantis Hamburgas nuo seno yra svarbus Europos uostas ir transporto mazgas. Miestas yra ypač aktualus ženklią dalį Lietuvos ekonomikos sukuriančiam krovinių pervežimo ir logistikos sektoriui, taip pat – prekybos ir eksporto plėtrai. Dėl to Lietuvos verslo atstovai išreiškė aiškų poreikį turėti tiesioginę nepertraukiamą jungtį su Hamburgu.
Be to, šios jungties su Vokietija svarba dar labiau išauga plėtojant Lietuvos partnerystę su Vokietija NATO aljanso formate. Planuojama, kad Vokietija mūsų šalyje dislokuos apie 5 tūkst. brigados karių ir civilių, su jais į Lietuvą turėtų atvykti ir šeimos.
Sėkmingas skatinimo modelio tęsinys
2023 metais pradėtas taikyti naujas skrydžių skatinimo modelis, veikiantis rizikos pasidalinimo principu, leidžia vykdyti ilgalaikius bendrus verslo planus, todėl tai nėra subsidija ar tiesioginė dotacija oro linijoms.
Pagal šį modelį jau vykdomi skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio (nuo pernai spalio vykdo bendrovė „LOT Polish Airlines“).
Kaip ir pastaroji, dvi naujosios kryptys Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu taip pat pripažintos verslui ir atvykstamajam turizmui svarbiais maršrutais. Todėl tai – ir naujos galimybės į Lietuvą pritraukti daugiau užsienio turistų.
Prieš pasirašant sutartį buvo atliktos visos reikalingas kvalifikacijos patikrinimo ir bendrų verslo planų derinimo procedūros. Verslo planai sudaryti orientuojantis į finansinę naudą, kurią (kaip ir galimas rizikas) pasidalintų Lietuvos oro uostai ir oro bendrovė.
Susisiekimo ministerijos nuotrauka