Nuo sausio 1 d. keičiasi priverstinio transporto priemonių nuvežimo tvarka

nuvezimoMinistrų kabinetas trečiadienį pritarė Priverstinio transporto priemonių nuvežimo ir uždraudimo toliau važiuoti tvarkos aprašo pakeitimams. Jais įgyvendinamos Saugaus eismo automobilių keliais ir Administracinių nusižengimų kodekso pataisos, įsigaliosiančios 2022 m. sausio 1 d., – praplėstas pareigūnų, turinčių teisę priimti sprendimą dėl priverstinio transporto priemonės nuvežimo, ratas. Nuo 2022 m. sausio 1 d. sprendimus dėl priverstinio nuvežimo galės priimti policijos, savivaldybių, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, Valstybės sienos apsaugos tarnybos, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės, Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai.

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

arciauNuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti galimybę į kiemus ir kitas teritorijas saugiai ir operatyviai patekti gaisrinėms, policijos, greitosios pagalbos automobiliams ar kitam specialiajam transportui.

Vilniaus oro uoste vyko pratybos: buvo tikrinamas tarnybų pasirengimas avarinei situacijai

pratyAntradienio ryte Vilniaus oro uoste vyko civilinės saugos funkcinės pratybos, kurių metu patikrintas įvairių oro uoste dirbančių tarnybų ir Vilniaus miesto specialių pajėgų pasirengimas avarinės situacijos valdymui. Pratybų metu buvo imituojama situacija, kai orlaivis iškart po pakilimo avariniu būdu nusileidžia Vilniaus oro uoste. Pratybos įprastai oro uosto veiklai įtakos neturėjo – skrydžiai vyko įprastu režimu.

Lietuvos oro uostų statistika: spalį keleivių penkiskart daugiau nei pernai tuo pačiu metu

spalŠių metų spalį Lietuvos oro uostai aptarnavo 368 tūkst. keleivių – beveik penkiskart daugiau nei pernai tuo pačiu metu, kai oro uostuose fiksuota 77 tūkst. keleivių. Palyginti su rekordiniu 2019 metų spaliu, kai buvo fiksuota 622 tūkst. keleivių, šį spalį jų srautas atsistatė 60 proc. Toks skrydžių paklausos augimas, ekspertų teigimu, leidžia tikėtis, kad aviacijos rinka ir toliau augs pagal pozityviausius scenarijus. 

Kur keliauti lėktuvu rudenį ir žiemą: Lietuvos oro uostuose startavo naujos skrydžių kryptys

kryptysNuo spalio pabaigos Lietuvos oro uostuose išaugo tiesioginių ir reguliariai vykdomų skrydžių krypčių skaičius. Tęsiantis intensyviam aviacijos sektoriaus atsigavimui, planuojama, kad iš Vilniaus ir Kauno oro uostų dar iki metų pabaigos startuos net vienuolika naujų skrydžių krypčių, lygiagrečiai numatoma atnaujinti kai kuriuos anksčiau vykusius maršrutus.

KET sezoniniai pasikeitimai – automagistralėmis ir greitkeliais važiuosime lėčiau

leciauLietuvos automobilių kelių direkcija primena, kad nuo lapkričio 1 d. Lietuvos keliuose pradeda galioti Kelių eismo taisyklių (KET) sezoniniai reikalavimai – važiuosime lėčiau, keisime vasarines padangas. Nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. lengvaisiais automobiliais automagistralėse ir greitkeliuose bus galima važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. Nors tai maksimalus leistinas greitis, tačiau vairuotojai, atsižvelgdami į kelio dangos būklę ir oro sąlygas, privalo rinktis saugų greitį, kuris visada būna mažesnis už maksimalų leistiną. 

Nuo gruodžio vidurio Vilnių ir Jerevaną sujungs tiesioginiai skrydžiai

jereNuo gruodžio vidurio Vilnių ir Armėnijos sostinę Jerevaną sujungs tiesioginiai skrydžiai. Tai patvirtinta penktadienį vykusiame susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio susitikime su Armėnijos teritorijų administravimo ir infrastruktūros ministru Gnelu Samosyanu, su kuriuo aptarti ir kiti dvišalio bendradarbiavimo klausimai.

Palangos oro uosto rekonstrukcija baigta: oro vartai pasiruošę atnaujinti veiklą

pasiruosePrieš pusantro mėnesio pradėta Palangos oro uosto aerodromo rekonstrukcija baigta. Jos metu įvykdyti visi planuoti darbai: atnaujintas lėktuvų kilimo ir tūpimo, riedėjimo takas, rekonstruotas orlaivių peronas, atnaujintos inžinerinės ir apšvietimo sistemos. Ketvirtadienį, po 45 dienas trukusios pertraukos, oro uostas atnaujins savo veiklą ir priims pirmuosius reguliarius skrydžius.

Palangos oro uosto atnaujinimo darbai juda pabaigos link: kaip modernus oro uostas tampa regiono ekonomikos varikliu?

regionoPalangos oro uoste vykstanti rekonstrukcija artėja prie pabaigos, Vakarų Lietuvos regione jau netrukus keleivius ir orlaivius bus galima priimti pagal naujausius standartus atnaujintame oro uosto aerodrome. Kodėl tai svarbu ne vien Palangai, bet ir visam regionui, ir kokią įtaką sėkmingas oro uosto darbas turi regiono ekonomikai?

Įsigykite elektromobilį ir pasiimkite subsidiją: liko dar 2,7 mln. eurų

subDaugiau kaip 650 gyventojų, šiemet įsigijusių elektromobilius, pateikė paraišką gauti kompensaciją iš Klimato kaitos programos. Tam  numatyta 5 mln. eurų, o prašoma paramos suma siekia tik 2,2 mln. eurų – 2, 7 mln. eurų dar liko nepanaudoti. Kviečiame būti aktyvesniems, keisti taršų automobilį į draugiškesnį aplinkai varomą elektra ir gauti  2,5–6 tūkst. eurų subsidiją.

Naujos kokybiškos padangos ne tik išgelbės jums gyvybę, bet ir sutaupys pinigų

Daugelis nepagalvoja apie šią naujų padangų naudą

Reguliarus padangų keitimas ir padangų montavimas užtikrina saugumą kelyje ir sutaupo pinigų. Kodėl reikia keisti padangas ir kaip išsirinkti tinkamas?

Padangų montavimas ir keitimas, tai svarbi automobilio priežiūros dalis. Kiekvieną pavasarį ir rudenį svarbu pasirūpinti žieminių ir vasarinių padangų keitimu. Nors daugeliui sezoninių padangų montavimas tampa paskutinės minutės galvos skausmu, padangas keisti reikia ne tik pagal metų laikus, bet ir joms nusidėvėjus.

Automobiliai Vilniuje teršia labiau nei kituose Europos didmiesčiuose: priežastis – nepriežiūra

neprieVasarą atlikti transporto priemonių taršos realiomis važiavimo sąlygomis matavimai parodė, kad didžioji dalis Vilniaus gatvėmis važiavusių transporto priemonių – 96 proc. – yra lengvieji automobiliai. Labiausiai sostinės orą teršia dyzelinu varomos transporto priemonės, kurių čia žymiai daugiau nei benzininių – 64 proc. (nacionaliniu lygmeniu dyzelinių transporto priemonių dalis sudaro beveik 70 proc.).

EBPO aplinkosaugos vadovas: „Milžiniška Lietuvos problema – seniausias automobilių parkas ES“

parkasEkonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijai (EBPO) pristačius Lietuvos aplinkosaugos veiksmingumo apžvalgą, šios organizacijos Aplinkos direktorato direktorius Rudolfo Lacy pabrėžė vieną išskirtinę šalies problemą – ypač taršų automobilių parką, ir pasiūlė priemones, kaip spręsti jo sukeliamą žalą.

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose lieka būtina saugumo priemonė

butinaLietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai, prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą, turi dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams.

Dyzeliniai automobiliai miesto orą teršia tris kartus daugiau už normą, sunkieji – net keliolika

normaDu mėnesius realiomis eismo sąlygomis oro taršą matavę nuotoliniai matuokliai nustatė, kad Vilniaus orą labiausiai teršia dyzelinu varomos transporto priemonės. Populiariausių šiuo kuru varomų lengvųjų automobilių tarša azoto oksidais viršija normą apie tris kartus, kietosiomis dalelėmis – apie pusantro karto. Sunkiųjų transporto priemonių išmetamas teršalų, ypač azoto oksidų, kiekis už standartą didesnis iki keliolikos kartų.

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

skrydziaiLietuva sieks gauti JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) leidimą Lietuvoje registruotiems orlaiviams vykdyti skrydžius į JAV. Susisiekimo ministerija pavedė Transporto kompetencijų agentūrai įgyvendinti projektą, kad iki 2023 m. sausio 1 d. būtų sėkmingai atliktas skrydžiams organizuoti reikalingas FAA auditas ir gautas šios organizacijos leidimas.

Renkamės naujus valytuvus: kaip tą padaryti tinkamai?

Lietuvos klimatas toks, kad kritulių sulaukiame nemažai. Rudeniop padaugėja lietaus, temsta vis anksčiau ir lyjant matomumas vairuojant tampa vis sunkesnis. O kur dar šlapdribos ir sniegas žiemą. Ir lyg tyčia jūsų priekinio stiklo valytuvai bruožia stiklą cypdami, arba valo, bet nepakankamai gerai. Esant prastiems valytuvams, laiku nepastebėsite pėsčiųjų, kitų automobilių, kitų kliūčių kelyje. Laikas išsirinkti naujus automobilinius valytuvus – kaip tą padaryti?

Per Europos judumo savaitę bus renkami judriausieji šalyje

renkamiAplinkos ministerija, tradicinės Europos judumo savaitės, kuri vyks rugsėjo 16-22 d., koordinatorė Lietuvoje, kaip ir ankstesniais metais, taip ir šiemet, rinks pačius judriausius šalyje – savivaldybę, valstybės instituciją, įmonę, mokymo įstaigą, ikimokyklinio ugdymo įstaigą ir judriausią gyventoją – dviratininką ir pėsčiąjį. Kaip sakė ministerijos Strateginės komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Aistė Gadliauskaitė, jie bus apdovanoti specialiaisiais prizais.

M. Skuodis: civilinė aviacija negali būti naudojama neteisėtai migracijai organizuoti

aviacijaSusisiekimo ministras Marius Skuodis, trečiadienį telefonu kalbėdamasis su Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) tarybos pirmininku Salvatore Sciacchitano, pabrėžė skubių tarptautinių priemonių poreikį, siekiant sustabdyti nelegalią migraciją, kurią vykdo Baltarusijos režimas, ir taip užtikrinti aviacijos sektoriaus saugumą ir reputaciją.

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode