Šiandien paleistas eismas per naujai pastatytą tiltą per Nerį Kaune (magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 99,29 iki 100,47 km).
„Pabaigus visą šio tilto rekonstrukciją, tiek Kauno gyventojams, tiek visiems kitiems vairuotojams bus mažiau spūsčių bei bus sutaupytas eismo dalyvių laikas. Apskritai tiltų sutvarkymui Lietuvoje artimiausiais metais skirsime daug dėmesio. Kelių tinkle šiuo metu yra 73 prastos būklės tiltai ir viadukai. Kasmet norime sutvarkyti iki 7-10 tiltų“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Eismas leidžiamas naujuoju tiltu ir viaduku per Jonavos g. Eismas tiltu organizuojamas Vilnius–Klaipėda kryptimi, vairuotojams nusukant į Lapes (Kauno raj.) bei Panerių gatvę, taip pat vykstant į prekybos ir laisvalaikio centrą MEGA. Naujai atidarytu tiltu ir viaduku važiuos visi nuo Jonavos gatvės esamu jungiamuoju keliu užkilsiantys eismo dalyviai.
Vairuotojų prašoma itin atidžiai stebėti kelio ženklus, dangos ženklinimą ir rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį. Magistralinio kelio ruožas, kuriame vyksta eismas Klaipėdos link, liks tranzitinėms transporto priemonėms, vykstančioms Klaipėdos link, iki kol bus pradėti viduriniojo tilto per Nerį rekonstravimo darbai.
Naujasis tiltas pastatytas įgyvendinant VĮ Lietuvos automobilių direkcijos ir rangovo pasirašytą sutartį „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 99,29 iki 100,47 km rekonstravimas“. Ši sutartis apima daugiau nei tilto statybą. Bendra sutarties vertė yra 32,34 mln. eurų su PVM.
Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, įgyvendinant šį projektą jau pastatytas naujas tiltas per Nerį, viadukas per Jonavos gatvę, įrengtos triukšmo mažinimo priemonės, apšvietimas, sutvarkytos tilto prieigos, sujungiant naujo projekto infrastruktūrą su prieš kelis metus pabaigto projekto (magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 100,47 iki 101,79 km) įrengta nauja infrastruktūra.
Projektas dar nėra visiškai baigtas. Šiuo metu vykdomi atraminės sienos įrengimo darbai Panerių g., kurie tilto eksploatavimui įtakos neturi. Projektą pabaigti planuojama š. m. II ketv.
Naujojo tilto statyba ir A. Meškinio tiltų sutvarkymas yra dalis įgyvendinamo Islandijos plento projekto. Įgyvendinus visą Islandijos projektą bus atskirti skirtingo greičio režimo transporto srautai, t. y. tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio transporto.
Netrukus planuojama paskelbti viešojo pirkimo rangos darbų konkursą, kad būtų galima pradėti magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km esančio viduriniojo tilto per Nerį, vadinamo A. Meškinio tiltu, esančio šalia baigto statyti naujo tilto rekonstravimo darbus.
Tai intensyviausias kelio ruožas ir tiltai Lietuvoje. Skaičiuojama, kad per magistralinio kelio A1 ruožą nuo Biruliškių sankryžos iki „Via Baltica“, į kurią patenka ir A. Meškinio tiltai, maksimalus paros eismo intensyvumas kai kuriomis dienomis siekia iki 78 tūkst. automobilių per parą.
Susisiekimo ministerijos nuotrauka