Sprogimas

Automobilio variklio veikimas ir gedimai

autovarikliaiDaugelis vairuotojų anksčiau ar vėliau susiduria su variklio bėdomis, kai jis pradeda skleisti keistus garsus, blogai veikia ir nesuteikia reikiamos galios. Deja, bet kuris variklis turi tam tikrą darbo laiką, kuriam pasibaigus jis nebegali susidoroti su savo pareigomis, o pažeidus eksploatavimo taisykles ir netinkamai prižiūrint, variklio gedimo momentas gali būti daug arčiau, nei nurodyta dokumentuose. Būtent tada automobilių savininkams tenka atlikti kapitalinį variklio remontą. Kaip tai nutinka ir kaip suprasti, kad automobilį reikia skubiai vežti į servisą?

Kas gali sukelti variklio gedimą?

Pagrindinės gedimų priežastys ir variklio veikimo problemos.

  • Alyvos keitimo terminų nesilaikymas

Alyva turi tam tikrą eksploatavimo trukmę ir paprastai keičiama kartu su filtru. Dėl alyvos užterštumo padidėja mechanizmų trintis ir pagreitėja jų dėvėjimasis, taip pat padidėja kuro sąnaudos ir variklis perkaista. Alyvos atliekos pradeda kauptis ant stūmoklių ir cilindrų ir dažniausiai tampa galios sumažėjimo ir variklio gedimo priežastimi.

  • Netinkamas sistemų reguliavimas ir smulkūs gedimai

Net ir nedideli gedimai gali sukelti rimtą gedimą. Pavyzdžiui, uždegimo laiko nustatymo klaidos, įpurškimo sistemos klaidos, sugedęs variklio valdiklis ir net netinkamai parinktos uždegimo žvakės gali sugadinti stūmoklius ir suardyti degimo kamerų sieneles. Visi šie veiksniai gali sukelti uždegimo sistemos detonaciją ir stūmoklių bei degimo kameros gedimą. Tai taip pat gali sukelti cilindrų galvutės deformaciją. Dyzeliniuose automobiliuose stūmoklio išdegimas galimas ir dėl sugedusios degalų sistemos.

  • Darbo režimas

Variklio nusidėvėjimui didelę įtaką turi tai, kaip eksploatuojate savo transporto priemonę. Jei transporto priemonė nuolat važiuoja dideliu greičiu ir esant didelėms apkrovoms, jos eksploatavimo laikas gali sutrumpėti daugiau kaip 30 %. Netinkamas variklio užvedimas yra beveik 70 % rimtų gedimų priežastis, ypač jei daromos klaidos užvedant variklį šaltuoju metų laiku, naudojant netinkamą sezonui alyvą ir taikant netinkamą darbo temperatūros režimą. Be to, netinkamas šaltasis užvedimas gali sukelti koroziją ir alkūninio veleno žiedų susidėvėjimą.

Kaip atpažinti, kad susidėvėjo variklio sistemos dalys ir automobiliui reikia specialisto pagalbos?

Yra keletas pagrindinių požymių, rodančių variklio gedimus:

  • smarkiai padidėjo degalų, alyvos ir aušinimo skysčio sąnaudos;
  • alyvos slėgis sumažėja ir neišsilaiko ties darbine žyme;
  • ant uždegimo žvakių nuolat atsiranda minkštų tamsių suodžių;
  • išmetamosios dujos įgauna juodą arba melsvą spalvą;
  • variklyje girdimi smūgiai, triukšmas, jis pradeda dunksėti ir veikia nereguliariai;
  • variklis periodiškai užstringa, greitai perkaista arba neįkaista net esant santykinai normaliai temperatūrai;
  • variklis neužsiveda iš pirmo karto arba užsiveda sunkiai;
  • sumažėja galia, pablogėja greitėjimo dinamika;
  • sumažėja kompresija variklio cilindruose.

24-25b

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode