Suskaičiavo, kurie naudoti automobiliai Lietuvoje aplinką teršia labiausiai ir kurie mažiausiai

Vis garsiau kalbant, kad jau 2020-ųjų sausio 1 dieną bus pradėtas skaičiuoti automobilių taršos mokestis, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ panagrinėjo, kokių gamintojų transporto priemonės patikros metu dažniausiai „išbrokuojamos“ dėl išmetimo sistemos trūkumų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Puikiai suvokdami koks nepopuliarus bus sprendimas paversti taršiausius finansiškai nepatraukliais, Vyriausybė lig šiol atskleidė tik kai kuriuos būsimojo taršos mokesčio projekto detales, todėl klausimų kas, kaip, kada, kiek, kodėl tebėra gerokai daugiau nei atsakymų.

Premjeras Saulius Skvernelis yra ne kartą patikinęs, kad būsimasis mokestis bus taikomas tik naujai į Lietuvą įvežamiems automobiliams, kurie pagal gamyklinius parametrus išmeta virš 130 gramų CO2 kilometrui.

Kita vertus, tiek su šiuo projektu dirbantys įstatymų kūrėjai, tiek atskiras informacijos nuotrupas komentuojantys nepriklausomi ekspertai pastebi, jog minėtas rodiklis gali būti koreguojamas priklausomai nuo politinės valios. Tikėtina, kad gali keistis ir nuostata neliesti šiuo metu mūsų keliais jau važinėjančių taršių automobilių.

Asociacija „Transeksta“, disponuojanti milžinišku kiekiu pačios įvairiausios informacijos apie Lietuvos transporto parką, parengė reitingą pagal tai, kiek techninės apžiūros metu „didelių trūkumų“ fiksuojama dėl dūmingumo bei išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemų automobiliams su dyzeliniais varikliais.

„Lietuvoje yra 505 tūkst. M1 ir N1 klasių automobilių su dyzeliniais varikliais arba 69,7 proc. nuo viso transporto parko. Mes daugiausia dėmesio skyrėme populiariausiai 5 – 12 metų amžiaus grupei, iš kurios 2018 m. techninės apžiūros stotyse apsilankė per 200 tūkst. automobilių, tarp kurių daugiau nei 148 tūkst. su dyzeliniais varikliais.

Kai kurių markių dyzeliniai modeliai sudaro net po 90 proc. visų mūsų šalyje registruotų egzempliorių“, – komentuodamas tyrimo rezultatus pastebėjo asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Didžiausiu siurprizu jis pavadino tai, kad mažiausiai „didelių trūkumų“ egzaminuojant dyzelines versijas užfiksuota tikrinant „Land Rover“ visureigius: iš 682 automobilių problemų turėjo tik 12 arba 1,76 proc.

Antroje vietoje – dyzeliniai „Porsche“ (2,4 proc. trūkumų turinčių mašinų), trečioje – BMW (2,55 proc.). Ketvirtoje vietoje rikiuojasi „Volvo“ (3,22 proc.), o penktoje – „Honda“ ( 3,31 proc.).

Daugiausia šioje srityje fiksuota tikrinant „Dodge“ (12,3 proc. ), „Citroen“ (11,53 proc.) ir „Peugeot“ (11,03 proc.). Kiek mažiau bėdų turėjo „Ford“ (11,01 proc.) ir „Alfa Romeo“ (10,98 proc.).

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode