Naujoji „Porsche 911“ sistema leis išvengti akvaplanavimo

Lapkritį buvo pristatyta naujoji „Porsche 911“ karta. Patogesnė, greitesnė, ekologiškesnė ir daugiau-mažiau atrodanti taip pat. Tačiau vienas dalykas iš karto krenta į akis – šis 911 kovos su vienu didžiausių sportinių automobilių priešu – akvaplanavimu. Kelio neišdžiovinsi, tai kaip visiškai sumažinti šios problemos tikimybę?

Akvaplanavimas – tai labai pavojingas reiškinys, kuomet važiuodamas šlapia kelio danga automobilis ima slysti.

Priešais riedančią padangą susidaro vandens pleištas. Jei padangos negali vandens efektyviai pašalinti, o automobilis važiuoja greitai, yra tikimybė, kad mašina tiesiog užvažiuos ant to vandens pleišto ir per akimirką praras sukibimą.

Akvaplaningas yra itin didelė sportinių automobilių saugumo problema. Sportiniai automobiliai dėvi platesnes padangas, kurių protektorius įprastai yra skirtas optimaliam sukibimui sukurti.

Jos nepašalina vandens taip gerai, kaip įprastos kokybiškos padangos. Aišku, prie problemos prisideda ir tai, kad sportinius automobilius norisi vairuoti greitai – kuo greičiau važiuosi labai šlapiu kelio ruožu, tuo didesnė akvaplanavimo tikimybė.

Automobiliui pradėjus slysti, jį suvaldyti yra pakankamai sunku. Net elektroninės sistemos padėti gali nedaug – kai automobilis yra nevaldomas, jis yra nevaldomas. „Porsche 911“ variklis yra gale.

Nors tai jau seniai nebėra problema lenktynių trasose, išgelbėti nevaldomai slysti pradėjusį (nekalbame apie kontroliuojamą tyčinį slydimą posūkyje) automobilį su varikliu gale yra pakankamai sunku.

O juk ne visi 911 vairuotojai turi labai gerus vairuotojo įgūdžius.

Taigi, naujasis „Porsche 911“ turės specialų režimą šlapiai kelio dangai. Tokį režimą turi nemažai automobilių, tačiau jis iš esmės tik sumažina variklio galią, sulėtina akceleratoriaus reakcijos laiką, pakeičia automatinės transmisijos nustatymus.

Visgi 911 šlapiasis režimas bus ypatingas, nes jis bus nutaikytas specialiai kovojimui su akvaplanavimu.

Posparniuose esantys jutikliai klausysis, kiek vandens yra pakeliama nuo kelio dangos. Jei jo bus daug, vairuotojas bus perspėjamas įjungti šį režimą. Vos jis yra aktyvuojamas, automobilis pasiruošia galimam akvaplanavimui.

Sukimo momento kreivė šiek tiek suplokštėja (kylant apsukoms sukimo momentas augs lėčiau), daugiau galios imama teikti mažesniems priekiniams ratams, nustatomi griežtesni stabilumo kontrolės nustatymai, o autopilotas ima elgtis atsargiau, jei yra įjungtas.

Įdomu tai, kad pasikeičia ir aerodinaminių elementų nustatymai, kad automobilis turėtų aukštesnę prispaudžiamąją galią.

„Porsche“ žurnalistams atvirai pripažino, kad buvo priversta iki tokio lygio pakelti savo sistemas. Nors 911 problemos šlapiame kelyje nėra unikalios, šiuos automobilius žmonės naudoja nuolat.

Dar daugiau – „Porsche“ manymu 911 vairuotojai dažnai neįvertina kelio dangos ir pasirenka nesaugų greitį. Įdomi gamintojo nuomonė apie markės automobilių vairuotojus.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode