Kuris automobilis aplinką teršia mažiau: naujas ar 10 metų senumo?

 

Lietuvos automobilių parkas yra labai senas ir negražus. Tai yra tiesa. Iš naujų automobilių išmetimo sistemos rūksta švaresni dūmai – tai irgi yra tiesa. Tačiau nemanykite, kad pirkdami vis naujesnį automobilį saugosite gamtą.

Kiek kartų esate girdėję apie tai, kad seni automobiliai yra didelė problema? Juos reikia apmokestinti, o vairuotojus reikia raginti persėsti prie naujesnių vairų.

Prie šviesoforo sustoję prie „Tesla Model S“ sulaukiate pašaipaus vairuotojo žvilgsnio – jūsų „Škoda Octavia“ savo jau nugyveno, o dabar tik teršia orą.

Automobilių entuziastai, nors jiems tai visiškai nerūpi, taip pat jaučia spaudimą nepirkti labai senų automobilių – juk jie degina tiek daug degalų ir išmeta tiek daug teršalų!

Ir visa tai yra tiesa. Automobilių technologijos nuolat tobulėja ir naujesni automobiliai aplinką teršia mažiau. Tai ypač svarbu lokalia prasme – jei visi važinėtų naujais automobiliais, šaligatviais vaikštantys miestų gyventojai kvėpuotų švaresniu oru.

Tačiau netikėkite, kai jums sakys, kad jūsų senas automobilis yra žalingesnis aplinkai nei naujas, nes tai tiesiog nėra tiesa.

Seikei universiteto Japonijoje atliktas tyrimas parodė, kad iki automobilio pardavimo jis jau yra išskyręs 12 proc. vidutinės automobilio gyvenimo taršos. Kitaip tariant, automobilių gamyba pati savaime kenkia aplinkai kur kas labiau nei jo vairavimas.

Tačiau naujesnis „Toyota“ tyrimas parodė, kad ir šis skaičius nėra tikslus – iš tiesų net 28 proc. taršos patiriama dar prieš naujam vairuotojui į rankas paduodant naujo automobilio raktelius.

Tikriausiai realus skaičius yra kažkur tarp šių dviejų rodiklių. Ir atsiminkite – hibridinių ir elektrinių automobilių gamyba aplinkai kenkia labiau.

Jūsų dabartinis automobilis jau yra pagamintas. Žala, kurią sukėlė jūsų automobilio gamyba, jau yra sukelta ir, kadangi laiko atgal atsukti neįmanoma, jos jūs neatpirksite.

Pirkdami naują automobilį jūs tik paskatinsite papildomą taršą, kurios niekada neatpirks sumažėjusios degalų sąnaudos ir švaresnės išmetamosios dujos. Situacija kur kas blogesnė jei jūsų automobilis yra pagamintas kažkur kitame žemyne ir turėjo atkeliauti laivu.

Kitaip tariant, pats ekologiškiausias automobilis yra tas, kurį jūs vairuojate dabar. Jei norite padėti aplinkai, gerai jį prižiūrėkite, pasirūpinkite, kad panaudota variklio alyva būtų tinkamai sutvarkyta, o senos padangos būtų perdirbtos.

Jei savo „Octavia“ važinėsite 10 metų, aplinkai būsite mažiau žalingas nei tas, kuris per trejus metus perka vis naują ekologišką mašiną.

Problema yra ne tik gamyba. Senų automobilių perdirbimas taip pat yra aplinkai žalinga pramonės šaka. Pastebima, kad metalo lauže atsiduria vis jaunesni automobiliai.

Dar daugiau – hibridinius ir elektrinius automobilius perdirbti apsimoka kur kas labiau dėl naudojamų brangių metalų, bet pats procesas aplinkai yra labai žalingas.

Vertėtų pasakyti, kad automobilių gamintojai stengiasi pagerinti savo gamyklų energijos suvartojimą, vis labiau žvalgosi į atsinaujinančią energetiką ir progresas tikrai yra pastebimas. Ir tikrai nieko blogo, jei jūs tiesiog norite naujo automobilio.

Problema yra tai, kad dangstantis ekologijos siekiu svarstomi nauji mokesčiai seniems automobiliams. Ir tai, kad dėl emisijų duomenų klastojimo buvo perdirbta tūkstančiai visiškai naujų „Volkswagen“ automobilių – žala jau buvo padaryta ir tik dar pablogėjo juos taisant ar naikinant.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode