Nepriklausomas elektros tiekėjas „Perlas Energija“ penktadienį pranešė keičiantis visų klientų sutartis – pasirinkusieji fiksuotas kainas bus perkelti į kintamos kainos planą „Birža“.
„Mes naikiname fiksuotos kainos planus esamiems ir būsimiems klientams ir visus perkeliame į tiesiogiai su birža susietą planą“, – spaudos konferencijoje sakė įmonės vadovas Vilius Juraitis.
„Tai reiškia, kad už elektros energiją klientai mokės pagal realias biržos kainas“, – pridūrė jis.
Anot jo, vartotojai pradėti informuoti prieš valandą, penktadienį numatoma informuoti visus klientus. Jie į biržos planą bus perkelti per mėnesį.
V. Juraičio teigimu, tokius pokyčius lėmė tai, kad nuo praėjusių metų pabaigos nuolat auga energetinių resursų kainos, todėl teikti vartotojams fiksuotos kainos planus tampa nebeįmanoma.
„Šių metų liepą tiek dujų kaina paaugo 360 proc., tiek Lietuvos elektros biržos kaina pasiekė rekordines aukštumas ir tiesiog prie dabartinių rinkos sąlygų, kai kainos auga nebe po kelis procentus per mėnesį, o auga dešimtimis procentų arba netgi kai kuriomis dienomis kartais, teikti vartotojams fiksuotos kainos planus tampa nebelabai įmanoma“, – sakė V. Juraitis.
„Jeigu sakysime kad gal liepa buvo blogas mėnuo, nes buvo labai daug diskusijų ar atsinaujins dujų tiekimas „Nord Stream 1“ vamzdžiu, tai matome, kad rugpjūčio pirmos dienos indikuoja, kad 305 eurų už MW rekordas gali būti sumuštas visais 30 proc., kas veda į situaciją, kai nebelieka įrankių valdyti rizikas“, – kalbėjo jis.
Pasak V. Juraičio, pirmosiomis rugpjūčio dienomis įmonė per dieną patirdavo šimtatūkstantinius nuostolius.
„Šio mėnesio pirmos dienos parodė, kad buvo dienų, kai mes patyrėme penkių nulių zonoje esantį nuostolį per vieną dieną“, – teigė jis.
Paklaustas, ar „Perlas Energijai“ negresia žlugimas, V. Juraitis teigė jog priimtu sprendimu perkelti vartotojus į kitą planą buvo panaikinta dalis įmonei bei vartotojams galinčių kilti rizikų.
„Dalį rizikų, kurios galėtų privesti prie nenorimo rezultato, mes, tiesiog, panaikinome“, – teigė jis.
Vis dėlto „Perlas Energijos“ vadovas teigia, jog šis įmonės sprendimas nereiškia planuojamo pasitraukimo iš nepriklausomų tiekėjų rinkos.
„Perlas energija“ iki šiol turėjo biržos planus perkančius klientus. Mes žinome, kad ir kiti tiekėjai tokių klientų turi, ir matome, kad tų klientų dalis didėja. Mes manome, kad dalis klientų, kuriems nėra priimtini tokie planai, gali nutarti nutraukti sutartį, bet manome, kad daliai klientų tie planai bus priimtini, ir jie liks su mumis“, – kalbėjo V. Juraitis.
V. Juraičio teigimu, vartotojai turės 30 dienų apsispręsti, ar likti įmonės klientais. Rugpjūtį jiems dar bus taikomi tarifai, kurie dabar numatyti sutartyse.
„Pagal sutartis, kurias šiuo metu turime su klientais, daug kartų akcentuodavom, kad vartotojai bet kada gali išeiti ir mes sutartyje visus vartotojus esame informavę, kad prieš 30 dienų juos informavę galime pateikti jiems naujos kainos sudarymo metodiką ir jie gali pasirinkti, ar jie nori su ta kaina toliau likti mūsų klientais arba pasinaudoti galimybe išeiti iš susitarimo“, – sakė jis.
V. Juraitis mano, kad sprendimas vartotojus perkelti į kintamosios kainos planą pasiteisins.
„Jis yra gyvuojantis daugelį metų Europoje, Estijoje yra labai populiarus, Skandinavijoje yra labai populiarus (...). Mes manome, kad tai yra veikiantis planas, kurį, tiesiog, reikia paimti ir pritaikyti Lietuvoje“, – teigė „Perlas Energijos“ vadovas.
Jis pripažino, kad įmonės sprendimas perkelti vartotojus į kitą kainodaros planą turės neigiamų padarinių reputacijai.
„Turbūt suprantate, kad reputacijoje mes taškų nesusirinksime“, – teigė V. Juraitis.
Jo teigimu, elektros rinkai nuo praėjusių metų buvo suduoti trys smūgiai, lėmę didelius dujų, o kartu ir elektros kainų pokyčius.
„Praėjusių metų gruodžio mėnuo, kai iš esmės įsisiūbavo dujų krizė ir buvome pasiekę rekordą, kuomet tikėjomės, kad po gruodžio atėjus šiltesniems mėnesiams situacija stabilizuosis. Bet, kaip visi matėme ir matome, kai prasidėjo karas tarp Rusijos ir Ukrainos, kuris šovė tiek elektros, tiek dujų kainas į naujas aukštumas“, – teigė V. Juraitis.
„Deja, bet birželį-liepą įvyko trečiasis smūgis, kuris yra be galo didelis“, – sakė jis.
„Perlas Energija“ turi apie 180 tūkst. klientų.
BNS nuotr.
Informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.