Šalies kelių tiesimo ir remonto įmonės nuo šiol turės laikytis griežtesnių reikalavimų, sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Anot jo, dabar rangovai gali kelio dangą paploninti net 10 centimetrų ir taip sutaupyti lėšų bei daugiau uždirbti. Nuo šiol jiems bus leista dangą ploninti tik 3 centimetrais.
„Tiesiant kelią gali visko būti, bet kad būtų toks masinis reiškinys, tokio kelio ploninimo kitose šalyse nėra. Kelių transporto tyrimų institutas atliko tyrimus keliuose ir matosi, kad 80 proc. atvejų kelias buvo plonintas, o nemaža dalimi tai buvo daroma maksimalia riba – 10 centimetrų“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje kalbėjo R.Masiulis.
Anot jo, tiesiant 1 kilometrą kelio, rangovai legaliai ir teisėtai dabar gali pasisavinti apie 60 tūkst. eurų, todėl nuo gegužės rangovai galės paploninti kelią tik iki 3 centimetrų.
„Keliams skiriama daug lėšų, daug investuojama, bet kaip paaiškėjo, pats darbas buvo atliekamas ne taip, kaip mes tikėtumės. Skaičiai rodo, kad 1 kilometro kelio tiesimo darbe rangovai šiuo atveju legaliai ir teisėtai galėjo pasisavinti apie 60 tūkst. eurų. Jiems tą leido padaryti galiojantys normatyvai, kurie, mano nuomone, buvo neatsakingai taip ilgai laikomi“, – kalbėjo susisiekimo ministras.
2012–2016 metais Lietuvos keliams skirta daugiau kaip 1 mlrd. eurų, nutiesta 1,8 tūkst. kilometrų kelių.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis sakė, kad rangovams viršijus 3 cm reikalavimą, jie turės savo lėšomis nugremžti viršutinį kelio dangos sluoksnį ir nutiesti naują kelią.
„Ne rangovai mums užduoda toną, o mes rangovams užduodame toną, ir jeigu jie negali prisitaikyti prie naujų reikalavimų, jie neturėtų dirbti“, – spaudos konferencijoje sakė E. Skrodenis.
R. Masiulio teigimu, taip pat įtariama, kad tiesdami kelius, rangovai galėjo naudoti nekokybiškas medžiagas.
„Šių metų vasarą pasitelksime nepriklausomus ekspertus iš užsienio, kurie tirs, koks buvo kelio dangos storumas, bet taip pat tikrins ir medžiagų kokybę. Šiemet taip pat bus įvestas naujas reikalavimas nuolat pildyti elektroninį statybos darbų žurnalą. Dabar tie žurnalai pildomi per vieną naktį, akivaizdžiai viskas daroma vienu metu, nors turėtų būti pildoma nuolat“, – teigė susisiekimo ministras.
Kelių kokybės kontrolės standartas, numatantis galimybę kelią paploninti iki 10 centimetrų, paskutinį kartą buvo pakeistas 2009 metais.
„Tai leido rangovams sutaupyti lėšų ir uždirbti daugiau, buvo sudarytos legalios galimybės geriau gyventi“, – sakė R.Masiulis.
Mindaugas SAMKUS, BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.