54 proc. apklaustų dviratininkų Vilniuje teigia, jog mieste esančių dviračių takų būklė, palyginti su 2015 m., pagerėjo, rodo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliktos apklausos rezultatai. Tuo tarpu 45 proc. dviračių entuziastų mano, jog sostinėje situacija nepasikeitė. Internetinė apklausa vykdyta 2016 m. gruodžio 1–9 dienomis, o joje dalyvavo virš 2,7 tūkst. respondentų.
„Vilniaus miesto susisiekimo dviračiais vizija – kad iki 2020 metų 90 proc. vilniečių atstumas iki geros kokybės dviračių tako būtų ne didesnis kaip 1 km. Vien per artimiausius dvejus metus bus nutiesta dešimtys kilometrų naujų dviračių takų, sutvarkyta keli šimtai probleminių vietų. Tai turėtų akivaizdžiai pagerinti dviračių infrastruktūros būklę“, – teigia SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Dviratis – laisvalaikiui ir kelionėms į darbą
3 iš 4 apklaustų dviratininkų dviračiu naudojasi dažnai – daugiau nei kartą per savaitę arba kasdien: 42 proc. dviratis kelionėms pasirenkamas ne rečiau kaip kartą per savaitę, o kas trečias – kasdien. Net 9 iš 10 dalyvavusiųjų apklausoje prisipažino, kad dviratį dažniausiai naudoja laisvalaikio kelionėms, 2 iš 3 – kelionėms į darbą ar mokymosi įstaigas. Pusė respondentų nurodė dviratį naudojantys ir sportui ar treniruotėms.
„Pastebime, kad nemaža dalis keliaujančiųjų dviračių tai daro vos tik sušyla oras, o dalis pedalus mina ir kiaurus metus. Šios apklausos rezultatai tik įrodo, kad dalijimosi dviračiu sezoną taip pat būtų tikslinga paankstinti mėnesiu“, – pastebi M. Gusarovienė.
Paprašyti išvardinti kriterijus, kurie turi įtakos kelionei renkantis dviratį, važiuojantieji dviračiu kartą per savaitę labiausiai atkreipė dėmesį į kelionės atstumą, dviračių takų infrastruktūrą ir saugumą. Tuo tarpu besirenkantiems dviratį kasdienos kelionėms svarbiausia yra kelionės trukmė, palyginti su kitomis transporto priemonėmis, sveikatingumas ir ekologija.
Planuose – dar daugiau dėmesio infrastruktūrai
2,34 balo iš 5 – taip apklausti dviratininkai vidutiniškai vertina sostinėje esančius dviračių takus. Dažniausiai takų būklė vertinta 2 arba 3 balais. Anot SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovės, tikimasi, kad jau artimiausiais metais šie balai taps aukštesni – dviračių infrastruktūros gerinimas tarp svarbiausių Vilniaus prioritetų įtrauktas vos prieš pusantrų metų. Tačiau per juos atlikta nemažai darbų.
„2015 m. pabaigoje inventorizuoti esami dviračių takai ir jų būklė, užfiksuota per 400 probleminių vietų – apie 120 jų sutvarkyta per 2016 m. Taip pat pernai išasfaltuota 5 km itin prastos būklės dviračių takas Nemenčinės pl., 1 km tako Gabijos g. Kelios gatvės centrinėje miesto dalyje paskelbtos draugiškomis dviračiams – taip atkreipiamas vairuotojų dėmesys į greta važiuojančius dviratininkus. Galiausiai, miesto taryba patvirtino kokybės standartą – rekomendacijas dviračių takų projektavimui ir įgyvendinimui“, – sako M. Gusarovienė.
Vilniuje iki 2018 m. planuojama pradėti tiesti apie 50 km naujų dviračių takų. Apie pusė jų – ES lėšomis rengiami projektai takams T. Narbuto g., Žirmūnų trikampyje (Minties, Tuskulėnų, Žirmūnų g.), Giedraičių – Fino g., Neries Senvagėje (Ozo – Upės g. jungtis per Linkmenų g.), Vilnios ir Neries upių pakrantėse. Šiemet taip pat planuojama parengti projektus palei Ukmergės, Žalgirio, Rinktinės, Algirdo, Geležinkelio gatves, taip pat kitose pagal mieste patvirtintą specialųjį dviračių planą trūkstamose jungtyse.
Tomas Šiuškus
Viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas
SĮ „Susisiekimo paslaugos“